FREDAG

Idag hade vi ingen föreläsning så jag hade inga planer på förmiddagen. Tog det bara lugnt hemma hos Linnéa innan jag begav mig till Engelska Parken där jag mötte upp en tjej och köpte två böcker av henne, så nu har jag alla inför denna kurs jag läser nu och alla förutom en till nästa kurs! 

Därefter mötte jag upp min klass och faddrar för idag stod Filmjakt på schemat. Alla grupper fick ett papper med gåtor på var fyra filmer låg (alla grupper hade olika ställen) och ett papper där det stod massa uppdrag man skulle göra och så fick man olika poäng för varje. Det vi bl.a. gjorde var att krama en polis, bada i Fyrisån, dansa på stora torget, leka "tre-i-rad" med ett barn, läsa upp en kärleksdikt för en snygging, shotta vatten på en nation, få smågodis gratis i en butik, rulla nerför en backe osv osv! Grymt kul! Men man var ju tvungen att komma ihåg att hitta filmerna också! Vi hittade en av våra fyra, men sen hittade vi fyra av andras också, (hittade man dem fick man ta dem!) så vi var nöjda!


Jag tog bara dessa två bilder idag men det kommer kanske fler sen om faddrarna lägger ut på Facebook!

Vi hade två timmar på oss att vara tillbaka där vi startade. Sedan gjorde vi en stafett, man skulle först snurra runt fem varv, klä på sig en jacka, mössa, vantar och halsduk, springa kanske 10 m, plocka upp en godispeng, springa tillbaka, klä av sig kläderna och high five:a nästa person så den kunde köra! Alla grupper hade 10 godispengar att hämta, när de var slut fick man sno av andra. Vi var det enda laget som hann sno en av någon annan så vi vann! :D 

Efter detta var det slut för dagen så jag gick halvt blöt (efter att ha doppat mig i ån) ner till Centralstationen och tog bussen hem till Hallsta! Tur att det är så himla varmt ute, annars hade det inte varit kul att gå i ett linne bara! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0