DET ÄR INTE LÄTT NÄR DET ÄR SVÅRT

Alltså. Min mormor är 80 år och i somras köpte hon en surfplatta. Hon är cool! Jag skaffade Facebook och Instagram åt henne så att hon kunde följa sina barn, barnbarn och barnbarnsbarns vardag! Och jag vet att du kommer läsa det här mormor, så hej hej! :) 

Men igår på jobbet hade mamma ringt mig och smsat att hon behövde mormors inloggningsuppgifter till Facebook då hon hade fått ett konstigt meddelande om en varning från postnord... Och tydligen hade hon inte vågat använda surfplattan resten av dagen! Hahaha. Så jag loggade in på hennes Facebook efter att jag slutat jobbet och såg inget meddelande någonstans... Men jag scrollade ner lite på förstasidan i flödet och ser att min pappa hade delat ett inlägg om just detta! Och det var det mormor trodde var något farligt och vågade inte använda surfplattan mer den dagen för att hon inte ville råka komma åt någon konstig länk. Haha, det är inte lätt ibland! 

Men mormor, som jag sa igår, det är inte själva länken vi ser här utan en privatperson som har skrivit ut en varning om detta, och man kan inte få denna länk via Facebook utan det sker på något som du inte har, på mejlen hotmail! Det är inte på meddelanden på Facebook, när du får en sån där röd plupp. Här nedan kommer en bild jag har tagit av Facebook, så den kan man inte klicka vidare på utan det är bara en bild för att visa på vad det var du såg på Facebook! Så var inte rädd, haha! Kram! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0