ANNA'S BAT MITZVAH

Hej! Nu har jag äntligen fått några bilder från Gada, familjens "nya" au pair, på Annas Bat Mitzva som jag var på när jag besökte dem i maj. Jag vet att bilderna är väldigt små men jag tror ni ser ändå! ;) Bilderna är från festen efter ceremonin. Det var sååå himla fint och välordnat! Jag har aldrig varit på något liknande förut! När judar firar Bat/Bar Mitzva (bar för killar, bat för tjejer) så är det en stor grej, det är då barnet blir vuxen ur judiskt perspektiv. Först hade de en ceremoni i synagogan som pågick kanske 1,5 h med massa böner/sånger, olika familjemedlemmar fick gå upp på scenen, Anna fick läsa en bön och även hålla ett tal och lite så. Tyvärr fick man inte ta kort där inne dock. 

De hade hyrt ett ställe, The Surf Club. Här är ingången.
 
 
Sedan började vi med mingel och tilltugg (de hade maaassa olika maträtter och jag trodde detta var själva middagen, eftersom det fanns så mycket!!!) och självklart personal vid varje station som lagade maten på plats. Det var kinesiskt, mexikanskt, italienskt, ost, kex, frukt, bröd, Mac & Cheese och ja, massa mer. Och självklart var det open bar! ;) 
 



Här ser ni mig gå och spana in alla mat, haha.









Här har ni Steve och hans son Peter, som är grannar med familjen. De träffade jag ofta eftersom jag skjutsade Peter till skolan när jag tog Anna på mornarna. Steve är världens snällaste människa och så himla trevlig! Alla borde ha en sån människa i sin närhet! 



Anna äter med två kompisar.








Jane hugger in! 


Och här har vi den fina utsikten! 


Alla gäster fick skriva en hälsning på denna åt Anna.


 
Sedan kom det stora chocken att vi skulle gå in i salen där en trerättersmiddag väntade, haha. Jag som redan var sjukt mätt, hahaha. Men det var även underhållning som de hade hyrt in, det var dans, lekar, tal, det var bildspel som visades på alla tv-apparater på bilder från när Anna var liten till nu, det var tårtdags då olika personer i Annas närhet blev uppbjudna för att tända ett ljus, så som släkt och vänner, och det sista ljuset tändes av familjen. 

Jane är redo att festa! 



Anna med en kompis. 



Förrätten framdukad. Huvudrätten fick man välja mellan lax, kött och kyckling.


Efterrätt! Måste även tillägga att det fanns mer efterrätt ute på verandan i form av glass, cupcakes osv... 



Lite dans av underhållarna och barn!



De hade även en fotograf som tog kort och man fick välja bakgrund och så skrev han ut fotot. Jag och Anna tog bl.a. en tillsammans när vi stod under Eiffeltornet! ;)



Med Jane och hennes vänner!



Gada, jag fotobombar och Anna!



Gada, Jane och jag!



Familjen är redo!


Ljus tänds av kusin och farmor med Anna.


Ljus tänds med kusiner och moster.


Ljus tänds med Annas låtsas grandparents (de är inte släkt men de är ändå som hennes grandparents!)



Och så hela familjen! 


Föräldrarna höll även ett fint tal till Anna.


Temat var tennis, så allt var dekorerat enligt detta! Så fint! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0