TÅRTJAKTEN

Hallå! Idag hade vi vår första riktiga föreläsning på morgonen och den var tre timmar lång, vilket jag inte alls var sugen på... Men det var mycket roligare än jag trott så tiden gick fort! 

Efter den var det dags för socionomjakten, eller tårtjakten som vi döpt om den till då vi har festtema! Alla reccar fick uppgifter att göra på stan samt gåtor att lösa för att samla poäng i sina lag. Efter 1,5 h på stan kom de tillbaka och gjort moment nummer två - tårtbygge! Vi hade valt ut olika ingredienser och så hade vissa lag fått fördelar genom att lösa gåtorna tidigare så de fick väljer ingredienser först osv. Blev ändå riktigt fina tårtor! :) 



Festivals tårta!


Discos tårta (som vann tårtbyggartävlingen!)


Barnkalas tårta! 


Pyjamaspartys tårta! 

Alla duktiga reccar! 


Alla reccar och faddrar! 

Efter detta drog jag hem och bytte om och åkte till Rimbo och hängde med Johanna BL ett par timmar. Vi åt pizza, tittade lite på tv och jag lånade hennes scanner, haha. Skönt med en ganska lugn kväll! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0