YAAAY

Hej hej hallå! 
Jag måste börja med lite goda nyheter. Tidigare idag skrev jag på ett kontrakt för en lägenhet, en etta! Är så himla glad! Jag flyttar in i den i augusti och den är min fram till efter examen. Det är en lägenhet i samma område som jag bor i nu, bara i ett annat hus. 

Jag var på min nations bostadsteckning i tisdags. En bostadsteckning innebär kort sagt att man ställer sig i kö inför den månadens bostadsteckning (min nation har en gång i månaden) och hamnar på en lista. Sedan går man till nationen och där ropar de upp namn från listan och är man där på plats får man gå fram och välja en lägenhet/korridorsrum. Sen beror det också på hur många lägenheter/rum som är tillgängliga, vissa månader kan det vara fem stycken och vissa månader kan det vara tjugo osv. Plus att om alla som stod med på listan var där så skulle jag inte ha någon chans då det finns mååånga med fler poäng än mig! ;) Så ja, det är mest tur! Men äntligen är det min tur!! 

Efter att ha skrivit på kontraktet åkte jag och jobbade och nu ligger jag i sängen och tittar på Netflix. :) 

Kommentarer
Postat av: Carina

Men du har ju flyt👍

2016-04-23 @ 18:20:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0