YALE UNIVERSITY

Hej hej hallå! Igår tog jag mig till New Haven i Connecticut för att besöka Yale university. Det är en av toppskolorna i USA, eller i hela världen faktiskt. 

Det tog ungefär två timmar med tåget dit och sedan promenerade jag ca 20 minuter till downtown där jag åt lunch. Det fanns även väldigt många fina kyrkor i staden! Dock gick jag inte in i någon. 












Sedan började jag vandra runt bland alla campus, Gud vad fint det var! Mäktiga byggnader och skön stämning. Jättemysigt! Där hade jag velat studera! ;) 














Här är en byggnad (finns fyra olika områden runt campus, tror jag) där studenter bor. Liiite skillnad på studentbostäderna i Uppsala! ;) 














Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0