AMSTERDAM DAG TVÅ

Någorlunda pigga vaknade vi på morgonen och gjorde oss redo för dag två i Amsterdam. Det var lite segt att kliva upp från sängen, för den var såååå himla skön. Jag tycker ofta det är ganska nice att sova i hotellsängar, men den här var helt fantastisk! Hahaha. Iallafall. Vi mötte upp Clara och Josephine som bodde på samma hotell och tog oss till centrum. Centralstationen låg ca 3-3,5 km från hotellet. Vi började med en god brunch och gick sedan och kikade lite i affärer på shoppinggatorna. På eftermiddagen ställde vi oss i kö till Anne Franks hus. Den första timmen satt vi stilla på samma plats då det inte hade öppnat för personer utan förbokade biljetter, så vi fick underhålla oss med snapchat och annat kul. Sedan blev det en timme ståendes i kö för att komma in på museet. Jag tyckte det var värt två timmar i kö, men det var ju lite segt att köa. Men väl inne så var det väldigt bra gjort och jag fick gåshud flera gånger. Usch så hemskt det var för alla judar i andra världskriget! Helt sjukt. 






Efter Anne Franks hus sa jag och Sofia hejdå till Clara och Josephine då de skulle åka hem till Sverige. Jag och Sofia åt en god middag och gick sedan genom stan och hem till hotellet. Det tog drygt en timme inklusive stop för efterrätt och fotografier, haha. Hemma på hotellet duschade vi och tittade på halva Grease som gick på tv innan det var dags att sova! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0