TORSDAG

Hallå hallå! Idag har jag inte haft någonting i skolan så jag passade på att fixa med lite annat idag, haha. ;) 

I höstas anmälde jag mig till att volontärarbeta som fotbollstränare för Ronjabollen. Det är TRIS (tjejers rätt i samhället) som har startat Ronjabollen och de arbetar med "integrations- och jämställdhetsfrågor för barn och ungdomar med fotboll som verktyg" (se gärna vidare tris.se). :) 

Barnen/ungdomarna är tjejer främst från andra kulturer som kommer och lirar lite boll tillsammans. Ronjabollen är till för tjejer i åldrarna 8-15 som bor i resurssvaga områden här i Uppsala. Hur bra?! Jag är såå taggad. Det ska bli jättekul! Så idag var jag på möte på kontoret och fick min träningströja och ska börja på måndag. :) 



Efter mötet åkte jag till Boländerna där jag handlade lite träningskläder på Stadium, värmeljus på Ikea och jag köpte även med mig middag hem från ChopChop! 

Nu ikväll har jag snackat med Alex (min gamla värdfamiljs au pair) och pluggat lite. En ganska soft dag helt enkelt! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0