KÖPENHAMN

Hej hej! Idag drog jag, Anna och lilla Alva över till Köpenhamn! Vi strosade runt om i stan och gick över 1,5 mil, haha. Det var en väldigt mysig dag och Alva var så duktig hela dagen! 

Vi började med att gå till West Market för att äta lunch. Det är massa olika matstånd inne i en byggnad så man kan välja varifrån man vill äta och sedan sätta sig tillsammans. Jag köpte kycklingvingar från ett asiatiskt ställe och sötpotatispommes från ett afrikanskt ställe och Anna åt pizza från ett italienskt ställe! 

Sedan gick vi mot Ströget (en shoppinggata) och kikade lite i affärer och Alva fick sin lunch. Men helt plötsligt öppnade himlen sig och regnet kom på några sekunder, så vi sprang och tog skydd inne på Max en stund! 



Men efter det kom solen fram en stund igen och vi gick till Nyhavn och tog en glass! 




Vi gick sedan vidare över till Papirön. Där fanns en utställning, Wish Tree Garden, så man kunde skriva önskningar och sätta upp i träden. 






Min önskning! 

Där fanns ännu ett sådant matställe med massa olika stånd, så vi gick och satte oss där och tog något att dricka! 






Därefter vandrade vi vidare till Christiania, ett område där det är som en fristad eller vad man ska säga. De lever lite på egna villkor och står som utanför samhället, fast de vill det. Och så såldes det droger öppet på gatan... 


När man lämnade det igen så stod det att man nu går in i EU, eftersom de anser sig stå utanför och leva på sitt egna sätt! 

Sedan vandrade vi tillbaka mot centralen och tog tåget hem till Malmö. Vi kom hem och blev serverade mat hos Lasse och Ingrid och jag lekte en massa med Amanda och August, vilket var ett perfekt avslut på denna resa! Imorgon på förmiddagen åker jag och farmor hemåt! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0