HELDAG I DC

Hej hej! Denna lördag var det riktigt kallt och grått ute... Jag tror det var runt 5 grader på dagen. Vi startade dagen med en sovmorgon och sedan gick vi till ett ställe i närheten att käkade brunch. Det var väl ett sisodär ställe. Vi fick vänta ca 50 minuter på vår mat, men vi fick gratis bakverk, som vi delade på, i väntan då de tydligen hade för få folk i köket eller något sådant. Dock var det inte alls många som åt där så jag förstår inte riktigt... Men men, tillslut fick vi vår mat och jag tyckte min mat var god, dock fick jag bacon på min macka fastän jag tackat nej till bacon vid beställning, haha... Jaja! Vi blev mätta ändå!
(null)

Vi tog sedan bussen till Georgetown, en stadsdel som var väldigt chill och mysig! Vi strosade runt och tittade lite i butiker och åt cupcakes på Baked & Wired med en kö på ca 20-30 minuter, hahaha. Men det var gott och värt väntan! Vi gick sedan ner mot vattnet. Då såg vi den svenska ambassaden och de hade House of Sweden, som var en liten miniutställning. Vi kikade runt innan vi gick till en bar vid vattnet och tog något gott att dricka. Det var ju kallt ute och det hade varit ett perfekt ställe om det hade varit varmt, men vi satt vid en brasa och det värmde en hel del iallafall! 
(null)

(null)

(null)

Därefter bestämde vi oss för att åka till Arlington National Cemetery så vi tog tunnelbanan dit. Det ligger i en annan delstat, Virginia, men bara några stopp med tunnelbanan ifrån Washington DC. Det är en otroligt stor kyrkogård med 400 000 gravstenar från diverse krig, bland annat andra världskriget och även nyare krig från 2000-talet. Vi tog en guidad tur då man fick åka med en liten transfer, men det var den sista för dagen så vi stannade bara vid två platser ca 10 minuter vardera. Den första var JFK:s gravplats och den andra var Den okände soldatens gravplats, där en vakt gick och vaktade. Vi åkte runt över en timme, så det var en heeeel del att se! Det var så otroligt stort och nästan overkligt hur många gravplatser som fanns. 
(null)
Bilden längst ner till vänster är JFK:s grav, bilden längst ner till höger är Den okände soldatens grav. 

Efter detta åkte vi tillbaka till Georgetown och åt pizza på Il Canale som också var extremt populärt med en lång kö och väntan på bord. Vi hade tur som efter en stund snodde till oss två platser i baren, haha. Men gud vad god pizzan var, på riktigt en av de bästa pizzorna jag har ätit! Det kändes som att varje tugga bara smälte i munnen, haha! Sååå gott! När vi nästan hade ätit upp kom en kompis till Jessica med sin bror och en till kompis som alla var från Sydafrika. Vi stannade en stund på restaurangen men sedan gick vi istället till en irländsk pub och hade en jätterolig kväll! Jag och Jessica kom i säng strax innan 04 på morgonen, haha.
(null)

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0