WASHINGTON D.C!

Hallå! Tidigare i veckan sa mamman att jag skulle få ledigt på fredag (idag) och att hon kunde skjutsa till skola och hämta osv, och eftersom jag hade planerat med Jessica att åka till DC lördag-söndag, så bestämde vi oss för att åka fredag-söndag istället! Så vi bokade buss från city på förmiddagen. Men igår kväll sa mamman att jag måste skjutsa Jane till skolan för hon skulle ha ett jobbsamtal kl 8-9 på morgonen... Suck tänkte jag, nu kommer jag bli sen och får stressa till bussen i city... Men det gick bra imorse, Jane fick bara vakna lite tidigare och komma till skolan tidigare. Så jag tog tåget till city, mötte upp Jessica och tog oss till bussen mot DC. Drygt 4,5 h senare var vi framme vid 14.30! 
(null)

Vi käkade en sen lunch, åkte till vårt hostel och checkade in och begav oss sedan utåt. Vi började med att promenera en bit till en stor park, National Mall. Vi såg fina körsbärsträd och stnnade till för att ta några bilder. Mycket mysigt! Vi såg även bland annat The Capitol och Washington monument från National Mall. 
(null)

Vi tog sedan en lyft mot Jefferson monument men den resan var väldigt konstig, killen som körde en väldigt konstig omväg och vi fattade inte riktigt vad som hände men när vi frågade så sa han att han hade det under kontroll... Vi kom iallafall fram tillslut och gick omkring bland körsbärsträden och hade det gött! Det har varit riktigt varmt här idag, runt 20 grader så det var fantastiskt och härligt! Jag försökte njuta så mycket som möjligt för det ska bli mycket kallare imorgon. 
(null)

(null)

Vi åt sedan middag på ett ställe vi bara gick förbi och sedan åkte vi hemåt till vårt hostel. Vi bor i ett rum med två våningssängar och en av våra roomies är en lite äldre kvinna som pratade konstant med oss från när vi kom hem till att vi gick och la oss. Hon berättade en massa konstiga saker om sig som gjorde oss obekväma... Men tillslut sa vi godnatt och somnade.
(null)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0