EN DAG MED JANE

Hej hej! Idag var mamman tillbaka på jobbet så jag var med Jane hela dagen. Jag gick och åt frukost på hotellet medan Jane fortfarande sov och tog med mig lite mat till henne. Efter att hon vaknat, ätit och gjort sig klar för dagen gick vi ut på stan. Vi gick ner till slussen där vi köpte biljetter till en båttur på Ottawa River! Vi fick dock vänta en timme då vi precis missat den, men det gjorde ingenting för oss. Vi satt och pratade i skuggan, tittade på båtarna som åkte igenom slussen och hade det trevligt. Sedan for vi ut på vattnet och vi hade även en guidad tur som berättade vilka byggnader vi såg osv, det var toppen och riktigt kul! 
(null)

(null)

(null)

Efter nästan 1,5 h senare var vi tillbaka på land och strosade till Byward Market för Jane ville också prova en BeaverTail som jag åt igår. Vi köpte en och delade på, denna gång tog vi det klassiska med socker, kanel och lite citron. Vi tog den med oss och gick tillbaka mot hotellet. Vi köpte även med oss Starbucks och gick till rummet och gottade i oss! Sedan vilade vi någon timme innan vi gick till mammans jobb, kontoret är bara något block ifrån hotellet. Medan hon jobbade satt vi ute på terassen på våning sju och spelade UNO i lite mer än en timme, haha. Vi mötte sedan upp mamman och gick tillbaka till hotellet. Jane och jag åt fryspizza till middag (vi har ett litet kök) och sedan gick Jane och mamman till poolen en stund men jag stannade hemma. Klockan är redan snart 22 och jag börjar bli trött så snart får det bli läggdags, haha!
(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0