MÅNDAG OCH TISDAG

Hej hej! Igår och idag har jag i vanlig ordning försökt underhålla Jane, medan Anna har varit på tennis. Det som är annorlunda med Annas tennis denna vecka dock är att hon spelar på high school på förmiddagen då det är tryouts för high school-laget medan hon spelar på sitt vanliga tennisställe på eftermiddagen, så det blir ett break för mig från Jane mitt på dagen när jag skjutsar Anna mellan dessa två ställen, haha.
 
I måndags var Jane på riktigt dåligt humör och ville inte göra någonting, vad jag än föreslog. Så mamman sa till mig att strunta i Jane och låta henne få ha tråkig själv, haha. Det kändes skönt att mamman håller med om att Jane inte måste bli underhållen heeela tiden, men eftersom det är mitt jobb så är det svårt ibland att veta hur mycket jag kan lämna Jane själv. Men jag lät Jane vara på förmiddagen och sedan gick hon över till grannpojken så efter att jag skjutsat Anna gjorde jag några ärenden innan jag hämtade upp henne några timmar senare igen. När vi kom hem ville Jane sminka mig så det fick hon göra, haha. Därefter sminkade jag henne och sedan fixade jag middag och så var dagen över!
(null)

Idag skjutsade mamman Anna till första tennisen så jag fick sovmorgon, det var riktigt skönt! Jane sov också länge så när hon vaknade fixade hon brunch till sig själv medan jag åt flingor innan jag åkte och hämtade samt skjutsade Annat till nästa tennisställe. När jag kom hem övertygade jag Jane att spela "land och stad", där man har olika kategorier och ska komma på en sak i varje kategori som börjar på en viss bokstav. Hon var tveksam när jag förklarade, men efter att vi provat en gång var hon helt fast. Tänk ändå att något så enkelt som penna, papper och fantasin kan underhålla en snart 13-åring! Vi gjorde detta säkert en timme, men sedan kom tjejernas kusin hit på besök från Boston. Hon ska flytta till Washington D.C och stannar bara här för natten. Vi alla tre spelade "land och stad" en stund innan jag behövde åka och hämta Anna. När vi kom hem igen slutade jag jobba för dagen! Jag fixade middag och matlådor till mig själv så jag inte behöver tänka på lunch. De äter ju inte ordentlig lunch här, det blir ofta flingor, en macka eller liknande men jag vill gärna ha ordentlig mat. Tjejerna och deras kusin gick ut och åt och mamman åkte till city för att träffa en väninna. Senare på kvällen åkte jag med en kompis för froyo, det var riktigt trevligt och skönt att komma ut från huset och göra något annat, haha. 
(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0