LÖRDAG

Hej hej! Denna lördag var vädret fantastiskt på dagen så jag tog bilen till "downtown" New Rochelle (vi bor mer i norra delen av staden där det är mest bostadsområden med några butiker i närheten så som Starbucks, bagels, CVS, en matbutik, froyo, några restauranger etc.). Jag var helt enkelt på en liten upptäcktsfärd! Dock blev jag väl inget större fan, då jag tyckte många områden påminde lite om typ The Bronx, lite smutsigt, många småkonstiga butiker och inte min stil bara... Lite svårt att förklara, haha. Men många andra områden var fina! 
(null)

På eftermiddagen gick jag och såg en film på bio då vädret började bli sämre men jag var inte redo för att åka hemåt, haha. Jag åkte sedan hem och tvättade en maskin och sedan åkte jag till pappans hus för att lämna av lite saker och hänga en stund med Jane medan Ben var iväg. Mitt rum ligger på tredje våningen i detta hus och jag har mitt eget badrum med dusch. Hos mamman är mitt rum på källarvåningen och där finns bara en toalett och handfat, så för att duscha måste jag gå upp på den andra våningen. Iallafall! Jag packade upp några saker jag hade med mig.
(null)

Det hade vid den här tiden börjat snöa ganska kraftigt ute... Men jag tänkte att det inte var så farligt! Någon timme senare när jag skulle åka och hämta mat hade det kommit ganska mycket snö och här är ju ingen direkt snabb med att ploga vägar osv, plus att bilarna inte har vinterdäck... Sååå jag fick köra väldigt sakta och ändå sladdade jag till några gånger. Många vägar här omkring har två filer i varje färdriktning, men nu körde vi med en fil i varje färdriktning, haha. Jag lyckades ta mig hem till mamman med kinamaten utan någon olycka men det var inte kul att köra! 
(null)

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0