NYC

Då var dagen här, äntligen dags för en dag i New York City! Jag tog tåget in och mötte upp en au pair från Sydafrika, Vonique. Det var henne jag träffade i torsdags! Iallafall, hon tog ett annat tåg så vi möttes upp på Grand Central. Det var hennes första gång någonsin i NYC, så jag fick visa henne runt! Vi började med att gå förbi Times Square och sedan gick vi på 5th Ave upp till Central Park. Vi strosade runt lite innan vi gick och åt en sen lunch. 
(null)

(null)

(null)

Sedan tog vi tunnelbanan ner till Battery Park och tog båten över till Staten Island, för att komma närmare Frihetsgudinnan och se södra delen av NY skyline. Vädret kunde inte ha varit bättre, soligt och blå himmel hela dagen. Underbart! Men efter allt detta var Vonique helt slut i huvudet av alla intryck (helt förståeligt!) så vi åkte tillbaka till Grand Central och tog tågen hemåt. Nu har jag kommit hem till pappans hus och ska sova min första natt här! 
(null)

(null)

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0