PRICKEN ÖVER I:ET

Ja hörrni. Saker och ting går inte alltid så smidigt som man hade hoppats. Större delen av min process för att skaffa visum till USA har krånglat under hösten (främst vad gäller organisationen jag åker med...) och min första besiktning av lägenheten efter städningen (av en städfirma) nu i januari blev inte godkänd på hälften av grejerna. Det har ju löst sig till slut, men med mycket mer arbete och stress för mig...
 
Och idag hände det igen. Jag har för drygt tre veckor sedan skickat iväg en beställning för internationellt körkort och har inte tänkt så mycket mer på det, då det för det första står att beställning ska göras två veckor innan avgång (jag var som vanligt ute i god tid... hehe) och för det andra står det att man får körkortet någon dag innan man reser iväg. En kvinna som fixade med det där ringde även mig i början på förra veckan för att dubbelkolla min adress, så jag tänkte att de kanske höll på att fixa med det där nu. Igår hade jag inte fått något på posten, så jag tänkte att det kommer idag. MEN när jag hämtade posten i eftermiddags så fanns ingenting till mig där...
 
Jag ringde för att kolla med företaget om de ens hade skickat iväg det, jag fick prata med två olika personer och blev kopplad till en tredje (som dock hade gått hem för dagen) men ingen visste någonting. Det enda de kunde se var att de hade fått in en ansökan... Så nu står jag här inför den sista helgen innan jag åker iväg till USA där jag ska ha ett internationellt körkort, utan att ha det. Jag blev ganska sur först men jag kan ju inte göra något åt det nu. Flyget går tidigt på måndag morgon och posten är inte igång på helgen. Jag får helt enkelt se till att inte bli stoppad av polisen i USA, haha... Jag får kolla upp möjligheter att ta ett körkort för New York State, men jag vet sedan tidigare att man inte behöver fixa det om man inte bor där permanent... Aja, jag får lösa det där om en sådan situation skulle uppstå, att jag behöver visa mitt körkort för en polis som inte förstår sig på svenska körkort.
 
Så, nu kan jag bara koppla av i helgen då allt annat är fixat inför måndag. Till och med packningen har jag fått till, även om det är precis på håret att jag håller mig under kilo-gränserna! Haha. Vi får hoppas att min otur jag haft de senaste månaderna resulterar i en smidig resa istället. Men vem vet... ;) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0