RESAN TILL USA

Hej! Efter förseningar i Frankfurt var det äntligen dags att komma iväg på flyger till New York (eller, egentligen landade vi i New Jersey, haha) och jag blev riktigt förvånad när jag gick på planet för det var typ inget folk där?! Mer än halva planet var tomt... Meeeen för min del var det ju bara skönt, jag satt inte bredvid någon annan utan kunde breda ut mig, haha. Jag hade fönsterplats men efter några timmar lade jag mig i mittenraden bredvid mig, med tre säten,och vilade någon timme. Jag somnade aldrig, men det var skönt att vila. För det mesta var det en lugn flygtur och jag tittade på filmer, serier och lyssnade på musik. 
(null)

(null)
Här flyger vi in över USA, utanför Boston.

Väl framme i USA gick passkontrollen väldigt bra, jag tänkte mig att de skulle ställa lite olika frågor osv (de brukar göra det) och att jag skulle få visa olika papper jag hade med mig pga visumet. Meeen det blev inga frågor, eller jag blev frågad om jag hade mina papper med mig och jag svarade ja, och började plocka upp dem från min väska men då sa mannen att jag inte behövde visa dem, haha... Jag lämnade bara fingeravtryck på ena handen och visade mitt pass med visumet och min deklaration jag hade fyllt i på planer och så var det klart. Det tog kanske 1-2 minuter, haha.

Jag hämtade sedan upp min väska och åkte airtrain till en annan del av flygplatsen för att ta en shuttlebuss till hotellet. När jag (och två andra tjejer som var au pairer) kom fram till hotellet fick vi titta på en infofilm, vi fick våra rumsnycklar och lite papper och sedan gick jag till rummet. Jag delar rum med Pia, en tjej från Chile som är 26 år. Hon ska också bo i New Rochelle och det visade sig att hon ska bo hos Victorias gamla värdfamilj, som jag hände otroligt mycket med! Tänka sig, lilla G som då var 1,5 år gammal är nu 6 år och lilla F som var ett par månader är nu 4 år! Pia visade bilder på dem och det är så sjukt att se dem igen!!! Haha. Och så himla kul att hon ska till den familjen! Pia och jag pratade lite, sedan duschade jag och båda somnade runt 21.30, helt slutkörda haha. 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0