SISTA DAGARNA

Hej hej! I söndags var sista dagen för mig i Sverige. Hela familjen vaknade upp på morgonen av åskvädret som pågick runt 8-tiden, så vi gick ner till verandan och satte oss där. Eller, pappa gick upp och la sig igen hahaha. Vi hade ju festat på lördagskvällen hos en granne, så han var väl sliten! ;) Mamma och jag åt ost och kex och det var ganska mysigt där ute, även om jag inte gillar åskväder. Nån timme senare började det lugna ner sig så de gick och la sig igen en stund, men jag var för pigg för det. Strömmen var också borta så det fanns inte så mycket att göra för mig hahaha, men som tur var hade jag en fulladdad laptop så jag kunde underhålla mig till strömmen och wifi kom tillbaka! 
 
Vid lunchtid kom mormor, moster kusiner Karro och Lisen och kusinbarn Zoe för att äta sillunch här. Det var mysigt att få spendera tid med dem! Vi åt lunch, lekte med Zoe och åt tårta. :) När de åkte hem skjutsade jag hem Fredrik och jag och Mattias var förbi farmor för att träffas lite. Sedan var vi och handlade, jag passade på att köpa med mig några svenska saker som jag ha för vardagslyx i USA. AK satt i kassan och vi fick säga hejdå där. 
(null)

(null)

Sedan åkte vi hem och Mattias lagade middag till familjen, hemmagjorda hamburgare, det var riktigt gott! Det gjorde han riktigt bra. Efter middagen packade jag ihop resväskorna och sedan var det dags att gå på bio. Mamma, hennes vänner, jag och JP gick på Mamma Mia 2 och det var såå kul att träffa JP igen! Men hon kommer ju faktiskt till mig i New York och hälsar på i september, så taggad! Efter bion var det bara att åka hem, fixa det sista och sedan sova några timmar innan det var dags att vakna vid 05 och åka till flygplatsen. 
(null)

Mamma och pappa skjutsade mig måndag morgon till Arlanda och vid 09 flög jag iväg till New York igen. Flygresan gick bra och jag lyckades slumra till lite av och på under en timme, men för det mesta redigerade jag en film och tittade på film/tv-serier. Jag tyckte flyget gick ganska fort faktiskt, fastän det tog drygt 8,5 h. Nu är jag tillbaka i USA och chillade ensam hemma i mammans hus (hon är i Kanada) och lyckades hålla mig vaken till 23, då hade jag varit vaken i ett dygn. Nu är det tillbaka till vardagen som gäller! 
(null)

(null)

(null)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0