BASEBALL OCH PICKNICK

Halloj! Igår var det lördag och det var fantastiskt väder hela dagen! Jag och Pia åkte till Bronx för att gå och se en basebollmatch mellan New York Yankees och Tampa Bay Rays! Jag kan inte alla regler osv, men jag kan iaf några grundläggande regler så jag kunde hänga med någorlunda! Det jag lärde mig precis innan matchen var dock att det som räknas som poäng är hur många homeruns ett lag får, så det slutade med att Yankees vann med 4-1, woho! Matchen varade i tre timmar och det var rolig underhållning mellan olika "sets" eller vad man ska säga, så tiden gick fort! 
(null)

Efter matchens slut åkte vi hemåt och handlade saker att ha med oss på picknick i en park i närheten där Pia bor. Vi hängde där några timma och fick sedan även sällskap av Ciara. Vid halv nio på kvällen rörde de sig hemåt (då de är grannar) och jag tog en taxi hem. Både jag och Pia var trötta efter en otroligt varm dag och jag ville bara hem och duscha, haha! Så det blev en tidig lördagkväll för mig och jag avslutade dagen i soffan framför Netflix. 
(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0