RHODE ISLAND

Hallå! Denna helg var det dags för en utflykt till Rhode Island med Jessica och Cajsa! Vi hyrde en bil och sedan rullade vi igenom Connecticut och kom fram till Rhode Island, den minsta delstaten i USA! Vi stannade för lunch i Warwick i mittersta delen av delstaten och åkte sedan till Providence som är den största staden. Där började vi med att strosa omkring på Brown University (ett av de åtta IVY league här i USA) och tog sedan en fika på ett café i närheten.

Vi åkte sedan vidare till Newport, som är ett av de rikare och finare ställen i staten. På väg dit åkte vi en bit i Massachusetts, så det blev totalt fyra stater besökta på denna resa, haha. Vi checkade in på hotellet och hängde där en stund. Vi passade även på att bada i poolen och sedan duschade vi och fixade oss i ordning för kvällen samt förfestade lite. Vi tog en taxi till en restaurang vid Bowen’s Wharf och hela området var jättemysigt! Klockan var ganska mycket när vi åkte från hotellet så vi spenderade resten av kvällen på restaurangen med god mat och goda drinkar! Vår servitör var jättetrevlig och hon bjöd oss även på varsin shot, haha!
(null)

Vi lyckades sedan att ta oss tillbaka till hotellet och vi somnade på en gång! Vi tog sedan en välbehövd sovmorgon, åt frukost och checkade ut från hotellet vid 11. Vi tog sikte mot The Breakers och alla mansions däromkring, det är helt sjukt hur stora och fina hus det finns! Jessica gick in och tittade i ett av dem (The Breakers) medan jag och Cajsa inte var så sugna på att betala $24 för det så vi strosade omkring vid vattnet istället. Rundan hette The Cliff Walk och det var sååå mysigt och fint, en fantastisk utsikt över Rhode Island Sound/Atlanten! Men det var otroligt blåsigt så efteråt var man helt urblåst haha. Jessica kom till oss och gick med oss en bit innan vi gick till bilen igen.

Vi åkte sedan tillbaka till Bower’s Wharf och åt lunch på en annan restaurang än igår. Vi köpte sedan glass till efterrätt och sa sedan hejdå till Newport och började åka hemåt. Innan vi lämnade Rhode Island åkte vi vid vattnet en bit och det var så fint och härligt! Men sedan var vi tyvärr tvugna att åka ut på motorvägen. Vi stannade lite snabbt i Mystic, CT innan Cajsa kom på den briljanta idén att äta middag på Ikea i New Haven! Så Ikea fick avsluta vår helgutflykt för efter det åkte vi bara hem! Det har verkligen varit en toppenhelg med två härliga tjejer!