LÖRDAG I NYC

Hej hej! Igår träffade jag två svenska au pairer inne i city, Cajsa och Alma! Vi käkade först lunch och sedan gick vi och tittade en stund på demonstrationen March For Our Lives, som var för att stoppa vapenvåldet, framförallt på grund av den senaste skolskjutningen i Florida. Flera städer runtom i USA deltog! Även Anna gick här i New York med sin ungdomsgrupp för att ta ställning till att vapenlagarna måste regleras i detta land. 
(null)

Efter en stund tog vi tunnelbanan downtown till Washington Square Park och strosade omkring där innan vi gick förbi den svenska godisbutiken som låg i närheten för att lika på vad som finns där. Bara några kvarter ifrån ligger det kända Vänner-huset (som filmas utifrån i serien, där de bor). Om någon skulle vara intresserad av att gå dit så ligger det i korsningen av Bedford St och Grove St. Närmsta tunnelbanestation är Christopher St! 
(null)

(null)

Vi strosade sedan vidare mot Soho, Little Italy och Chinatown. Jag älskar Soho och känner att jag måste spendera mer tid där, för jag har aldrig riktigt hängt där haha. Men igår insåg jag hur mysigt det området är! Iallafall, vi kikade omkring bara och när vi började bli ganska trötta var det dags för oss att åka hemåt! 
(null)

(null)

När jag kom hem spelade jag och Jane sims en stund, något som hon gjorde för första gången. Jag lär henne det viktiga i livet! ;) Hahaha. Sedan åkte hon, jag och mamman för att titta på Love, Simon på bio idag igen! Haha, alla hade redan sett den och jag och Jane såg den dagen innan meeen vi alla älskade den så de ville se den igen. Inget mig emot, jag gillar när mamman betalar för bio! ;) När vi kom hem spelade jag och Jane lite sims igen innan det var dags att sova! 
(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0