SÖNDAGSPLUGG

Hej hej! Igår var det söndag och det var dags för mig att gå till min första class här. Jag måste ju plugga lite pga visumet, så jag kommer ta minst två olika classes. Den första är en travel class, som innebär att jag ska till skolan två söndagar under våren och sedan resa iväg en helg. Jag kommer att åka till Montreal i Kanada, jag är så taggad! Jag har aldrig varit i Kanada så det ska bli kul. Min första "lektion" (en heldag) var alltså igår och jag kände ingen där så det var roligt att lära känna några nya personer. De flesta kände inte varandra men några vänner hade valt samma class. Vi gjorde lite olika övningar osv under dagen, men alla handlade om Montreal. Vi fick läsa en artikel högt (där man läste en mening var högt, haha), köra ett quiz i grupper, köra en power point-presentation i grupper, titta på en kort film osv osv. Dagen gick förvånansvärt fort och det var roligare än vad jag trodde att det skulle vara, haha. Nästa heldag är i april och i maj åker vi iväg på resan!
(null)

(null)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0