SUNDAY FUNDAY

Hej hej! Igår var det söndag och jag hade planer på att åka till city med Pia. Men först hann jag med att tvätta en runda och prata lite snabbt med mamma, mormor och moster Carina! :) Vid 10.30 tog jag och Pia tåget till city och tog sedan tunnelbanan ner till Soho, för att käka brunch på ett franskt café. Vi mötte även upp två tjejer från Frankrike, en av dem var på också på samma utbildning som mig och Pia så hon är också au pair. Hon bor i North Carolina men var på besök hos sin kompis i NYC i helgen och det var kul att hinna med en träff! Det var jääättegod mat där plus att tjejen från NYC kände en kille som jobbade på cafét, så han bjöd på några olika efterrätter som var gudomligt goda!
 
Mätta och belåtna sa jag och Pia hejdå till de andra två tjejerna och vi vandrade ner till 9/11 memorial med "pooler" där de två tornen stod förut med alla namn som dog graverade runt kanterna. Jag har inte varit där på några år och det är alltid lika känslosamt att gå dit. Jag får alltid gåshud där. Förut var man tvugnen att gå igenom en säkerhetskontroll och betala några dollar för att komma komma in, men nu var det helt öppet för allmänheten. De har byggt ett museum istället bredvid. Vi såg även några roser och det visade sig att de sätter ut en vit ros vid namnet om det är dennes persons födelsedag. Det är väldigt fint där men samtidigt en lite obehaglig men mäktig känsla. Det går inte riktigt att förklara. 
 
 
När vi kände oss färdiga där vandrade vi vidare mot Wall St. Vi stannade vid tjuren (som är en turistattraktion) och tåg några kort. Det alldeles för lång kö för att ta kort framför tjuren så vi tog baksidan istället, hahaha. Vi gick sedan ner till Battery Park för att kika på Frihetsgudinnan, men det blåste så himla mycket vid vattnet så det blev en snabb titt. Vi tog sedan tunnelbanan till Central Park och strosade runt där en stund, men vi började bli riktigt trötta och ganska kalla så vi gick sedan ner till Grand Central (ca 15-20 blocks) och tog tåget hemåt. Vi åkte hem till våra hus och käkade en snabb middag, men sedan kom Pia till mitt hus för att titta på The Oscars. Jag, Pia, Anna och Jane hängde i vardagsrummet i källaren och hade en väldigt mysig kväll! Tjejerna tyckte verkligen om Pia, så det var kul!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0