LÖRDAG OCH SÖNDAG

Hej hej hallå! Lördagen startades med en sovmorgon samt lite Netflix i sängen. Jag var sååå trött så det var hur skönt som helst att inte göra något alls på förmiddagen/mitt på dagen. På eftermiddagen åkte jag och åt en sen lunch innan det var dags att vara barnvakt för en halvsvensk familj! Min kompis Jessica brukar vara barnvakt till dem ibland men denna helg kunde hon inte och frågade mig om jag ville, då familjen gärna har svenska barnvakter. Det var två tjejer på 7 och 9 år och det var så söta! Jag kom dit ett par timmar innan föräldrarna skulle iväg så att tjejerna fick lära känna mig lite och känna sig säkrare innan föräldrarna åkte hemifrån. De visade mig runt, vi lekte lite i lekrummet, spelade kort och åt middag innan föräldarna gick. Tjejerna hade fixat sig i ordning för sängen precis innan föräldrarna gick, så när vi blev ensamma tittade vi på en film och sedan var det läggdags för dem. Vi läste två sagor (båda på svenska, varav en var Pippi) och sedan stannade jag i deras rum till de somnade. Därefter gick jag in i gästrummet som låg på samma våning som tjejernas rum så att de skulle känna sig trygga och ha mig nära ifall de vaknade. Jag tittade på Netflix i ca två timmar innan föräldrarna kom hem. Jag småpratade lite mer med mamman (som är svensk) och de visade sig att hon hade familj på Björkö (som ligger nära där jag kommer ifrån)! Så det var lite kul tyckte jag! :) Därefter åkte jag hem och däckade nästan direkt, jag var helt slut efter denna vecka!
 
Idag, söndag, har jag bara tagit det lugnt och varit för mig själv. Så himla skönt! Jag har tittat på Netflix, ätit pizza, ätit froyo, städat undan och organiserat i mitt rum här, tvättat och fixat lite med videos och bilder på datorn. Jag följde även med mamman som behövde handla på Staples, för jag kände att det var ett bra tillfälle att prata ensam med henne utan att någon av barnen var med. Jag hade lite saker jag ville ta upp så det var bra! Resten har jag inga planer utan jag tänkte bara fortsätta att ta det lugnt. Det behöver jag efter denna vecka så att jag har energi nog att starta en ny vecka, hahaha. Dock är Jane tillbaka i skolan imorgon igen så det är skönt!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0