SOMMARONSDAG

Hallå! Sommaren har kommit hit! Det har varit runt 30 grader idag men ännu är det inte så fuktigt så det har varit riktigt skönt men fortfarande väldigt varmt! Jane är ledig resten av veckan från skolan, så efter att jag skjutsat Anna till skolan imorse åt jag frukost och lät Jane sova lite längre. Vid halv tio vaknade hon och fixade sig i ordning. Sedan åkte vi för att ta passfoton till henne då hon behövde lämna in en blankett med bilde till sin taekwondo för att få tävla om att få svart bälte. Vi åt sedan på IHOP, frukost för Jane och lunch för mig, haha! Sedan åkte vi hem och tog det lugnt en stund, då ringde mamma, Fredrik och Mattias för att visa Fredriks nya lägenhet! :) 

Sedan var jag och Jane tvugna att gå och vi promenerade med Daisy till taekwondon. Jane lämnade bilderna och blanketten och stannade kvar en stund för att öva på något som hade att göra med svarta bältet. Därefter promenerade vi hem, gjorde lemonade och sedan skjutsade jag henne till Hebrew School då hon hade möten där inför sin Bat Mitzvah.

När jag kom hem fixade jag mig i ordning, Anna gick hem från skolan för hon blev sur på mig/mamman för mamman kunde hämta men det ville hon inte, och jag kunde bara hämta efter att jag hade skjutsat Jane sååå hon gick direkt upp på sitt rum bara. Jag försökte prata med henne men hon vägrade så då släppte jag det och åkte till en park för att möta upp Pia då jag hade fått ledigt resten av kvällen. Pia är au pair för min au pair-kompis Victorias gamla värdbarn, och jag hängde mycket med dem första gången jag var här! Då var de bara 1,5 år respektive några månader gamla då. Pia hade med sig tjejerna till parken och det var sååå kul att se dem igen! :) 

Efter att ha varit i parken en stund åkte de hem igen och jag åkte och hämtade upp Jessica för att käka middag. Vi åt på ett gulligt italienskt ställe, vi började med en ostbricka att dela på och sedan pasta till huvudrätt, mums!! Det var sååå varmt ute också även på kvällen, så vi satt och svettades och hade det gött haha! Kändes som en liten minisemester ;) Efter middagen plockade vi upp två tjejer och åkte till en carnival, meeeen när vi kom dit var allt nersläckt och tydligen hade det stängt igen en halvtimme innan haha... Så tråkigt!! Jag var riktigt taggad. Men vi åkte istället till en sportbar och hängde lite och dit kom även en till tjej så vi var fem totalt. Det blev trevligt ändå utan carnival... Haha! 
(null)

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0