UTBROTT OCH BURGARE

WHAT A DAY. Jane hade flertalet utbrott första timmen efter skolan med skrik, gråt och annat smått och gott om flera olika saker. Jag lyckades hålla mig lugn och sansad hela tiden och jag tycker faktiskt jag var ganska pedagogisk, haha. Klapp på axeln. Men satan i gatan alltså, det här var det värsta hittills! Hon bad lite senare om ursäkt och vi hade en konversation om att hennes beteende inte var okej osv, och jag har förklarat läget för föräldrarna då mamman är borta på jobb och pappan kom hem sent på kvällen. I vanlig ordning svarade mamman och skrev lite med mig och var väldigt stöttande till mig osv. Pappan svarade bara nåt i stil med "okej, tack för infon". De är så himla olika. Mamman ser all tid, energi och själ jag lägger ner medan pappan ser mig endast som en au pair med ett enkelt jobb, i stort sett bara en chaufför för barnen. Gaaaaah blir galen på att han inte respekterar mig eller uppskattar det gör jag för hans barn. Men han är ju själv inte så involverad så han kanske inte tycker det är något konstigt. Vad vet jag. 

Jaja iallafall. Vi hade tidigare i veckan bestämt med grannar till mamman att gå ut och äta på Shake Shack idag, så jag och Jane åkte med S & P (grannarna) medan Anna stannade hemma för hon ville inte följa med. Jag provade den vegetariska burgaren gjord av champinjoner med smält ost inuti och det var sååå gott!!! En ny favorit tror jag! Efteråt åkte vi hem och tittade på det nya avsnittet av Riverdale. Pappan kom hem en timme senare än vad han sagt till mig tidigare idag (han smsade inte mig men skrev till tjejerna att han skulle bli lite sen... han har ju så stor respekt för mig...) och sedan var jag såååå redo att gå upp på mitt rum och lägga mig i sängen! Haha. Godnatt!
(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0