EN HELG I NYC

Hej hej! Denna helg har varit fartfylld och väldigt rolig! Vi började lördagen med bagelfrukost som mamman bjöd på, sedan skjutsade hon oss till tågstationen. Vi åkte till city och första stoppet där var till hotellet vi skulle bo på, för att lämna våra väskor för dagen. Vi var för tidiga för att checka in men vi kunde lämna av våra väskor vilket var skönt! Sedan var det dags att göra stan!

Vi började med Times Square, det är ju en klassiker! Vi strosade sedan till Rockefeller Center, åt lunch på Applebee´s och gick därefter till Central Park. Vi tog min vanliga lilla rutt som är kanske en fjärdedel upp i parken, så de fick se en del men absolut inte allt som finns att se, haha. Därefter åkte vi till Staten Island med färjan för att få en fin vy över södra skylinen!
(null)

Vi alla kände oss trötta efter denna dag så vi åkte tillbaka till hotellet och checkade in på rummet. Vi vilade en stund innan vi gick ut för att köpa med oss öl och mat till rummet. Vi åt middag och fixade oss i ordning för kvällen! Vi tänkte gå till hotellets terass/rooftop, men det visade sig att den inte hade öppet på helger! Så tråkigt. Vi åkte istället till en annan rooftop som jag gillar, men de hade stängt för ett privat event. Då blev det istället en väldigt populär rooftop som jag visste skulle ha öppet, haha. Det var väldigt mycket folk i kö, men kön rullade på snabbt och en stund senare var vi på rooftopen och drack drinkar resten av kvällen! Vi hade ett väldigt fin utsikt över Empire State Building. Vi satt bredvid tre tjejer från Georgia och pratade om allt och ingenting, väldigt trevligt! Vi åkte sedan tillbaka till hotellet och somnade som stockar.

Söndagen började med en frukost på ett café och sedan checkade vi ut från hotellet. Som tur var kunde vi lämna kvar våra väskor där på dagen. Vi tog en taxi till MetLife Stadium i New Jersey där vi skulle gå på NFL, amerikansk fotboll! Det var NY Jets mot Miami Dolphins. Det var en väldigt häftig upplevelse och kul att se amerikansk fotboll live. Ingen av oss kunde alla regler och så, men vi förstod mer och mer under matchens gång! När vi skulle åka tillbaka till Manhattan hade vi så svårt att få tag på taxi så vi väntade säkert 1,5 h totalt... Men tillslut var vi i bilen på väg tillbaka. Vi hade inte ätit något förutom frukosten så vi gick och åt på Buffalo Wild Wings, vilket är en sportbar. Den ligger i närheten av Times Square så efter maten gick vi dit och gänget fick se det på kvällen. Därefter tackade vi NYC för denna helg och tog tåget hemåt.