PUBRUNDA PÅ ROOFTOPS

Hej hej! Dagen började ganska lugnt, jag tog sovmorgon men kunde bara sova till 9.30, haha. Tjejerna och pappan åkte strax efter 10 till flygplatsen för att åka till Michigan. Jag fixade och donade lite innan jag mitt på dagen åkte med Daisy till mammans hus då grannpojken skulle ge henne middag eftersom jag ville åka till city på eftermiddagen och vara kvar en stund på kvällen. Pappan skrev ett sms till mig i onsdags kväll att han behöver mig för att ta hand om Daisy i helgen. Bra att han frågade mig och bra att han sån framförhållning.......... Är inte förvånad. Helgerna är jag ju ledig men nu måste jag gå upp på mornarna och mats henne och släppa ut henne och jag kan inte åka iväg och stanna borta över natten om jag hade velat det. Men tänker försöka få lite extra ledigt när Fredrik, JP och Daniel är här, och om han säger nej tänker jag ta upp denna helg... JA JA. Iallafall.
 
Innan jag skulle åka till city på eftermiddagen släppte jag ut Daisy på bakgården så hon kunde få kissa medan jag gick in och tog på mina skor. Jag var borta typ 1-2 minuter och när jag kom tillbaka till bakgården var Daisy borta?! Jag kollade runt på bakgården och i huset, sedan gick jag ut till grannarnas hus och tittade samt ropade på henne. Det finns ett liiitet hål i staketet här sedan någon körde in en bil där för några år sen, men det har aldrig varit några problem att lämna Daisy ute själv, i längre perioder till och med. Jag såg henne ingenstans och gick över till grannarna som vi är vänner med, jag frågade om de kunde hjälpa till och leta och självklart ställde de upp! Pojken sprang omkring området medan hans pappa och jag tog varsin bil och åkte runt och tittade på gator i närheten. Efter kanske 20 minuter totalt hittade jag Daisy drygt tre gator ifrån, bara några meter ifrån den mest trafikerade vägen häromkring med fyra körfält... Jag var både glad och arg och fortfarande orolig när jag hittade henne men gud så skönt det var att hitta henne oskadd! Hon hade haft ett riktigt äventyr! Jag plockade in henne i bilen och åkte tillbaka hem och berättade för grannarna att jag hittat henne igen! Pjuuuh. 
 
Efter ett litet snack med Daisy åkte jag sedan in till city. Jag lugnade äntligen ner mig under tågresan och kunde ta det lugnt när jag kom fram, haha. Jag började med att besöka FIKA vilket är en svensk café-kedja och åt en bulle och chokladboll. Bullen var sådär men chokladbollen var väldigt god! Sedan hade jag ju tänkt att spana in några olika rooftop bars att eventuellt ta svenskarna till när de kommer på besök! Totalt blev det fem rooftops men en av dem var inomhus och mer en restaurang, så där var jag bara någon minut för det var inte vad jag hade tänkt mig, haha. Det var grått ute hela dagen och det kom några korta regnskurar, men utsikten är ju häftig ändå! Det blev en bra fredagseftermiddag och kväll!
(null)

(null)
 
(null)
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0