ÖVNINGSKÖRA

Hallå! Idag mötte jag upp Cajsa för lunch och fixa det sista inför vår roadtrip i helgen. Vi bokade bil och kollade upp ställen att stanna på. Jag är sååå taggad! 

När jag hämtade Anna idag frågade hon om hon kunde få köra hem. Hon har tagit 5-6 körlektioner och känner sig säkrare i bilen igen, och vill börja övningsköra hemma också och inte bara ta lektioner. Jag ville inte att hon inte skulle få köra, eftersom det är bra att hon vill köra. Men jag var lite osäker... Så jag körde på den stora vägen från skolan och så fick hon köra småvägarna hem där det knappt är någon trafik. Det gick så bra så, men såklart att det ändå kändes läskigt för mig haha. Hon är ju nybörjare! Hon körde även för att hämta Jane från skolan och så körde hon till affären. Jag försökte få pappan att köra med henne till affären men det ville han inte. 

I affären sa jag även till henne att jag kan köra lite med henne, men att hon borde börja köra mer och mer med sin pappa. Hon sa att hon inte var helt bekväm med att köra med honom... Suck. När vi kom hem försökte jag skylla på att jag inte har amerikanskt körkort och att det funkar på helt andra sätt i Sverige, att jag måste gå kurs osv. Pappan kollade upp hur det var med det i USA och tolkade det som att det var lugnt att jag inte hade amerikanskt körkort, eftersom jag hade ett körkort ändå... 

Iallafall. När tjejerna var på Hebrew School sa jag till honom att jag inte vill köra med henne på större vägar och längre sträckor, så som till tennis. Han sa att det var helt förståeligt och att det var lugnt. Tycker dock det är lite konstigt att han förväntade sig att jag ska övningsköra med henne? Aja. Jag sa att jag kan öva lite med henne här i bostadsområdet där vi bor, för det är inga stora vägar här, och jag tyckte det var lite kul och jag kände mig inte stressad då hon kan köra ganska bra. Men mer än så vill jag inte göra, det är alldeles för stort ansvar för mig! Jag hoppas han backar mig när jag säger nej till henne och att han själv tar tag i att lära sitt barn att köra! Jag vill inte att hon ska bli sur på mig, hon har ju ett konstigt humör som svänger fram och tillbaka från dag till dag. 
(null)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0