TILLBAKA TILL CITY

Hej! Efter att ha skjutsat tjejerna till skolan på onsdagsmorgonen tog jag helg! Jag fick ledigt av mamman redan från onsdagen så det var riktigt skönt! Jag hade tidigare bara frågat om ledigt för torsdagen och fredag morgon. 

Efter att ha ätit frukost och packat ihop tog vi tåget till city. Vi lämnade av väskorna vid hotellet och åkte vidare mot Roosevelt Island. Vi åkte tram (lift) över till ön som ligger mellan Manhattan och Queens/Long Island City. Vi fick en härlig utsikt över Midtown/Upper East Side av Manhattan på ena sidan av ön och Long Island City på andra sidan ön. Vädret var även toppen, runt 18-19 grader och soligt! 
(null)

(null)

När vi kände oss klara åkte vi tillbaka över till Manhattan och tog en paus på en pub. Sedan gick vi till 5th avenue och strosade där. Det är där alla fina, fancy butiker finns! Vi var även in i St Patrick’s cathedral och till Rockefeller center där de hade byggt upp en stor throne från Game Of Thrones, då de skulle ha premiär av nya/sista säsongen där på kvällen! Lite synd att vi var där några timmar innan bara... Haha. 
(null)

(null)

(null)

Men vi hade redan planer på kvällen ändå. Vi var till Madison Square Garden för att titta på hockey. Rangers spelade mot Ottawa och tyvärr var matchen ganska tråkig, men det var en kul upplevelse och kul att ha varit där! Nu har jag varit där tre gånger och det räcker för mig, haha. Efter matchen var vi trötta och nöjda efter en lång dag så vi gick över gatan tillbaka till hotellet. Vi var där någon timme innan jag och pappa tog en sväng på stan ikväll. Vi hamnade på en rooftop-bar och tog en öl! Vi kom tillbaka hem igen runt 00:30 och då sov mamma och Mattias. 
(null)

(null)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0