ATLANTA

Hej hej! Den sista dagen på min resa började redan på natten. Som jag skrev i mitt förra inlägg var det en dryg och jobbig natt då min första buss blev inställd och min andra buss blev försenad med några timmar, så jag spenderade den natten vaken på busstationen. Tur att jag har obegränsat internet på telefonen så jag kunde titta på film, haha. Iallafall. Jag somnade ganska direkt när vi väl kom på bussen strax innan 07 och vaknade upp när vi stannade för en kort paus, två timmar senare i södra Tennessee nära gränserna till både Georgia och Alabama. Jag fick i mig något att äta (hade inte ätit på över 12 timmar) och var vaken de två timmarna till Atlanta. 
(null)

Väl framme i Atlanta, fem timmar senare än planerat, strosade jag omkring i downtown innan jag gick och kikade på Olympic Park, dock var den stängd då jag tror att de förbereder där inför nästa månads super bowl! Men jag såg svenska flaggan och det är alltid kul att hitta häromkring i USA! 
(null)

Jag gick sedan till World of Coca Cola. Det är som ett museum med bland annat historia om företaget. Jag lärde mig att coca cola har produkter i alla länder i världen förutom två - Kuba och Nordkorea. På plats i ett stort valv har de det enda handskrivna receptet också! Men roligast av allt var att få smaka alla olika produkter från fem kontinenter! Sverige representerade med lingondricka, haha! 
(null)

(null)

(null)

När jag kände mig klar där gick jag över gatan till Georgia aquarium, vilket jag tror är det största i världen! Jag gick runt och likade på det mesta, såg en delfinshow och en show med valrossar. Jag är lite i valet och kvalet vad det gäller att gå på akvarium och zoo pga djuren, men Georgia aquarium jobbar mycket med forsking, räddningsarbeten och exempelvis valrossarna var alla räddade och adopterade. Jag tyckte lite att de korta showerna påminde om hundutställningar typ. De visade några tricks och följde sin djurskötare. Så söta, både delfinerna och valrossarna! Och såklart alla andra djur var häftiga, allt från hajar till sjödrakar till alligatorer. På ett ställe kunde man gå som i en tunnel med vatten på sidor och i taket, och där såg jag även personer simma omkring! 
(null)

Efter två timmars sömn på morgonen och en dag full av aktiviteter var jag hur trött som helst, så jag köpte med mig en smörgås och snacks och tog mig till mitt hotell. Strax innan 22 kunde jag knappt hålla ögonen öppna längre så det fick bli natti natti då! 
(null)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0