NASHVILLE!

Hej hej hallå! Imorse åkte jag till flygplatsen för att resa igen. Jag tog flyger till Nashville, Tennessee. Så taggad på att besöka en ny stad och stat! Jag landade mitt på dagen och tog taxi till downtown, vilket tog 10-15 minuter. Jag hoppade av och åt lunch. Tydligen är Nashville känt för sin hot chicken, så det fick det bli! Riktigt gott men det blev kanske lite väl starkt mot slutet, haha. Det regnade när jag kom hit, men efter lunchen hade det slutat så det var skönt. Solen tittade fram en stund och jag strosade runt i downtown. 
(null)

Jag gick först längst den kändaste gatan Broadway, där det ligger massa barer och restauranger, de flesta med livemusik. Detta är ju trots allt Music City! ;) Jag gick sedan förbi hemmaarenan till NHL-laget Nashville Predators, Music City Center och Country Music Hall Of Fame, som jag var in i men inte själva museet då det kostade $25 och det ville jag inte betala, haha. Jag gick även förbi Johnny Cash-museet men jag gick aldrig in där.
(null)

(null)

Sedan strosade jag ut på en bro för att se Nashville skyline. Det var mysigt! Men tyvärr försvann solen då och molnen kom tillbaka, så jag tänkte nog gå dit imorgon igen och gå hela vägen över till andra sidan kanalen, om vädret tillåter! 
(null)

Efter detta strosade jag till mitt hostel som jag ska sova på en natt. Det ligger vid kanalen och bara några minuters promenad till Broadway, så det är mitt i stan! Mitt rum hade även privat badrum, så det var skönt! Jag laddade mobilen och vilade en stund innan jag tog mig ut på stan igen. Nu hade folk börjat festa till det trots att det var ganska tidigt på kvällen, haha. Jag besökte flera olika barer och lyssnade på olika band, men roligast var nog ändå att bra gå längs gatan för då fick man höra alla band på alla barer! Innan jag gick tillbaka till mitt hostel köpte jag en slice pizza till seeeen middag och gick hem. Jag var tillbaka vid 23, nöjd efter en lång dag! Kvällen hade ju varit mycket roligare att spendera med vänner, men jag hade trevligt själv också! 
(null)

(null)


Kommentarer
Postat av: Hasse

Va häftigt...blir lite avis ju:)

2019-01-21 @ 14:45:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0