LÖRDAG

Hej hej hallå! Lördag idag och jag åkte till en park för picknick med Karin och Mariska. Vi chillade en stund och sedan kom även Andrew och då spelade vi några omgångar kubb! Så kul! Karin spelade det med mig och Jessica förra sommaren och tyckte det var kul så hon köpte ett spel hon också. Kul att se mina sydafrikanska och amerikanska vänner spela kubb! ;) Vi fick även sällskap att två små pojkar som undrade vad vi spelade och frågade om de fick vara med, haha! 
(null)

På kvällen åkte jag till den halvsvenska familjen för att vara barnvakt. Vi spelade råttfällan, var ute och tittade på en vild kanin som besökte trädgården, gungade, åt sushi till middag och sedan var det dags för dem att sova. Jag och den yngsta tittade lite i en Harry Potter-tidning medan den äldsta läste svensk damtidning, som mamma tog med när hon hälsade på (den äldsta tjejen älskar den tidningen hahaha). Sedan läste jag en svensk godnattsaga för båda två. 

Men efter sagan blev den äldsta tjejen jätteledsen för att hon saknade sin mamma, stackarn. Men jag började prata med henne om annat, bland annat min familj och Nilla och Fia! Hon tyckte det var riktigt roligt att höra om Nilla och hennes favoritplats i soffan och att hon stirrar ut en så man ska flytta på sig, haha. Vi pratade lite om Sverige och hennes släkt där och sedan mådde hon bättre. Men hon fick ringa sin mamma och säga godnatt en gång till iallafall. Just nu sitter jag i hennes rum och väntar på att hon ska somna! Den yngsta tjejen kom med en bild på deras mamma tidigare när hon hörde hur ledsen den äldsta tjejen var. Så gullig! Det är två riktigt fina och mysiga tjejer! 
(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0