TACO TUESDAY

Halloj! Idag tittade jag på fotbolls-VM på dagen. Sverige spelade mot Chile! Första halvleken var underhållande då Sverige gång på gång pressade Chile men fick aldrig in bollen i mål... Chiles målvakt var riktigt bra!! Andra halvleken var halvtråkig, framförallt pga de avbröt matchen för åskväder och det blev en hel del väntande. Men när matchen väl sattes igång igen var sista 20 minutrarna spännande! Och Sverige vann tillslut, woho! 
(null)

Jag var ledig större delen av eftermiddagen efter att ha hämtat tjejerna från skolan, då mamman tog Jane till en läkare för uppföljning av Janes ångestmedicin som hon började med för någon månad sedan. Jag passade då på att titta på USA mot Thailand! Sedan fixade jag tacos till middag. Vi har tidigare nästan aldrig ätit middag tillsammans på tisdagar eftersom tjejerna har haft Hebrew School och de äter middagar där. Men nu är det över och idag hade Jane önskat Taco Tuesday! Det är en stor grej här i USA, likställt Sveriges tacomiddag på fredagar. ;) 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0