ALOHA!

Hej hej hallå! Jag är på Hawaii!!!
 
I måndags morse tog jag flyget från Seattle till Honolulu! Jag bor under veckan på ett hostel en (!!!) gata ifrån stranden. Helt fantastiskt läge! Jag bor i ett rum som jag delar med tre andra tjejer, men det är uppdelat i två rum. Så där jag fick min säng är en till säng, men också "kök" (dvs kylskåp, frys och micro) samt utgången. Det andra rummet med två sängar är mer som ett sovrum och mer privat, meeen det finns ingen AC i det rummet utan bara en fläkt, så helt ärligt gör det mig inte så mycket, haha. Vi har även en balkong!
(null)

(null)

Iallafall! När jag kom fram såg jag solnedgången på stranden men jag var sååå trött. Det är ju vara tre timmars tilsskillnad från Seattle så redan vid 19 var jag helt slut. Jag kämpade mig igenom det dock och somnade närmare 21:30-22 ändå. 
(null)

(null)

Tisdag, onsdag och torsdag har jag hängt på stranden större delen av dagen. Det var sååå härligt!!! Inga måsten, inga tider att passa, bara vara... Fantastiskt! Meeeen jag var nästan säker på att jag skulle bli uttråkad och den känslan vaknade jag upp med på torsdagen. Men jag gick till stranden i vanlig ordning på morgonen och jag stannade där i sex timmar! Faktiskt det längsta jag stannat av alla dagar, hahah. Så jag kanske äntligen kom till ro med att bara slappna av helt och hållet, något man inte är van med över huvudtaget! 
(null)

(null)

(null)

Så från morgon till eftermiddag har jag varit på stranden och för det mesta legat i skuggan under palmerna och tagit några dopp i vattnet då och då! Sedan har jag varit hem ett par timmar på eftermiddagen innan jag begett mig tillbaka till stranden för solnedgång och gå en stund runtom Waikiki och alla affärer på kvällen. På torsdagskvällen var jag även och tittade på en gratis hula-show vid stranden. Det var kul att se olika typer av hula-danser och få höra lite om historierna bakom danserna. 
(null)

(null)

(null)

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0