FORKS

Hallå! Efter drygt nio timmars sömn var både jag och Moana på bättre humör idag! Vi körde drygt 2,5 h nordväst och kom till det lilla samhället Forks. Denna staden hamnade vi i för att Moana älskar Twilight! Jag har sett filmerna när de kom ut men jag kommer inte riktigt ihåg detaljer. Böckerna utspelar sig just i Forks, men tyvärr har ingen av filmerna spelats in här, så de byggnader vi såg var så de var beskrivna i böckerna och inte i filmerna, så jag kände inte igen något alls. 

Dock fanns det massvis med olika saker från filmerna, vi var till ett välkomstcentrum där vi fick en karta med stället att besöka (från böckerna) och fick reda på samhällets art gallery skulle vara öppet en timme på eftermiddag med props från filmerna så vi gick dit. När vi var in i andra butiker (och även en italiensk restaurang vi åt på) hade de en hel del Twilight-saker också, så hela Forks hade verkligen snappat upp allt som har med Twilight att göra! 
(null)

(null)

(null)

(null)

Vi körde sedan vidare lite mer än en timme och hamnade i Port Angels och såg en restaurang som var med i första filmen, det är när Bella och Edward har sin första dejt. Vi tog en bild där och sedan var Moana in i en gift shop innan vi körde vidare mot Seattle! 
(null)

(null)

Vi tog in på ett hotell söder om Seattle och tog det lugnt en stund innan vi besökte poolen och hot tub. Där träffade vi flera trevliga amerikaner och blev bjudna på öl och så utbytte vi massa historier. En riktigt kul och härlig kväll!
(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0