FOUR CORNERS & HORSESHOE BEND

Hej hej hallå! Efter en natt på ett hotell nånstans i New Mexico var det äntligen dags att besöka Four Corners Monument! Det är där fyra stater (Colorado, New Mexico, Arizona och Utah) möts i ett hörn och har har velat åka dit länge! Vi koll dit mitt på dagen och det var en del människor där, men inte allt för mycket folk så vi kunde ta en hel del bilder. Det satt en skylt med texten "max 3 bilder" meeeen eftersom det inte var så mycket folk så kunde vi ställa oss i kön igen för att ta fler bilder, haha. Det var iallafall häftigt att se och att vara där! Vi passade även på att handla några småsaker från Navajo-folket som sålde saker på plats. Jag köpte en drömfångare! 
(null)

(null)

(null)

(null)

Efter detta åkte vi vidare västerut mot Horseshoe Bend i Page, Arizona. Det är en stor sandsten som är den största i USA. 
Det blev en mini-hike på ca 20 minuter ut till the overlook, och det var sååå härligt att röra lite på sig eftersom vi sitter så mycket i bilen om dagarna! Vi tog en del bilder men vi satt också och bara njöt av utsikten. Solen sken och värmde på, även om det bara var runt kanske 13-15 grader så kändes det mycket varmare! 
(null)

(null)

Vi fortsatte sedan att köra norrut och stannade till vid skylten "Välkommen till Utah" och på andra sidan vägen var skylten för Arizona, så vi passade på att ta kort! 
(null)

Därefter fortsatte vi mot Salt Lake City som är vårt nästa stopp, men det var drygt 5-6 h dit, så vi tog in på ett hotell på vägen, någonstans i skogen i Utah. Men ca 300 meter ifrån hotellet blir vi stoppade av polis, Moana hade kört för fort, det var 35 och polisen sa att hon körde 53... Jag har sagt hela tiden på resan att jag gillar att köra lagligt och har påpekat när hon kör för fort (då hon gillar att gasa på), men hon har hela tiden sagt att det är lugnt och att hon har koll. Jag har skämtat om att "jag hoppas inte vi blir stoppade av polisen" och så blev vi det nu! En vecka in på resan. 

Hon blev jättenervös och jag försökte bara lugna henne och sa åt henne att parkera, rulla ner rutan, ta djupa andetag osv. Hon visade sitt tyska körkort och polismannen var snäll och gav henne en varning (främst tror jag det är för att han inte riktigt visste hur man gör med utländska körkort? Jag vet inte haha) och han sa att det fanns massvis med rådjur i området och vi körde ju i mörker så de kunde bara dyka upp framför bilen. Vi, eller jag, hade redan några kilometer bort sett två rådjur stå precis bredvid vägen på Moanas sida, men hon sa att hon inte såg dem när jag småskrek rakt ut "åh rådjur!". Såååaaaatteee, jag hoppas detta blev en bra påminnelse för henne att hålla mer koll på vägen och hastigheten än allt annat hon pysslar med (som att kolla temperaturen, smsa, äta...). Hon vill heller inte ha min hjälp med sådana saker, hon ska göra allt själv... Lite småsegt för min del men hon är en vuxen människa... Plus att hon bestämt ska köra, jag har bara kört några timmar några kvällar när hon inte orkat mer. 

Ja ja, iallafall. Hotellet var sååå mysigt, det kändes som man åker dit när man är på skidsemester eller något. I vårt rum hade vi en brasa så det blev varmt och skönt! Hotellet hade även en inomhuspool, två hot tubs och bastu. Efter att vi checkat in på rummet gick vi till poolen och simmade några varv innan vi gick ner i ens hot tuben framför en brasa. Mysigt deluxe!! 
(null)

(null)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0