FRAMME I SEATTLE!

Hallå! I onsdags kväll hamnade vi strax utanför Seattle (i Tacoma, ca 30-40 min söderut) för en sista hotellnatt! Vi hade bokat sängar på ett hostel i downtown Seattle gör torsdagen, då det är riktigt dyrt med hotell i Seattle. Nästan samma priser som i NYC!
(null)

Iallafall. På torsdagen åkte vi mot Seattle. Vi var till två olika utsiktsplatser för att de skylinen, vi var och tittade på huset som används i Greys anatomy som Merediths hus och sedan var det dags att lämna tillbaka bilen! Egentligen hade vi den till fredagen, men vi insåg att vi inte behövde bilen mer och parkering för hela dagen plus natten skulle kosta skjortan, så vi lämnade tillbaka den. Vi checkade sedan in på vårt hostel (vi var där en timme innan incheckning för att lämna av våra väskor, men våra sängar var redo så vi kunde checka in!

Därefter tog vi oss ut på stan. Hostellet ligger precis vid Pike Place Market som är en känd marknad, så vi kikade där först. Där ligger även The original Starbucks! Kön var låååång och det ser ut som ett vanligt starbucks inuti, så det var inget som lockade oss haha. Vi strosade omkring i området och åt sedan middag. Vid middagen började Moana att titta upp tatueringsstudios och hittade en i närheten som hade walk-ins. Hon ville spontant göra en tatuering så efter middagen gick vi dit! Det blev en elefant och jag tyckte den var väldigt fin! Efter detta åkte vi tillbaka till Kerry Park för att se utsikten över Seattle på kvällen också!

Dag två i Seattle var min sista dag med Moana, då hon på kvällen skulle flyga hemåt igen. Vi bestämde oss för att börja dagen med en god brunch på ett ställe som Moanas kompis tipsade oss om. Det var så gott att jag inte ens tog en bild, haha! Därefter begav vi oss till Pioneer Square för att ta en tur med Seattle Underground. Seattle idag har höjt marken och byggt byggnader högre upp än tidigare, så vi tog en tur under jorden för att se lite av så som det var förr i tiden. Det var riktigt häftigt! Jag försökte även fånga spöken på bild, men det gick sådär... Hahaha.   (null)

Efter detta tog vi en färja, till en annan ö, fram och tillbaka. Vi ville mest komma ut på vattnet lite! Trots att det var grått och trist så regnade det inte, vilket var riktigt skönt haha. När vi kom tillbaka igen gick vi längs vattnet och bestämde oss för att åka parisehjulet då Moana aldrig har gjort det förut!
(null)

Därefter tog vi en gratis shuttle till Space Needle för att se den på nära håll, men det hade börjat regna så vi kände inte för att åka upp till toppen. Vi tog denna dag och gjorde alla möjliga turistsaker man kan göra i Seattle! Moana behövde sedan åka tillbaka till hostellet för att ta sina väskor och packa i ordning allt. Vi var även förbi he Gum Wall, men jag var tillbaka dagen efter för att ta bilder då det redan hade blivit mörkt.

Sedan följde jag henne till tåget som skulle ta henne till flygplatsen och vi fick säga hejdå. Det var lite ledsamt men också skönt på ett sätt då vi både behöver få lite egentid igen, haha. Det har varit en fantastisk resa och även om vi båda (säkert!) har stört oss på småsaker med varandra så har vi inte bråkat eller tjafsat någonting och vi båda har haft otroligt kul! Vi körde drygt 950 mil, besökte 23 stater (om jag räknat rätt) och har fått sett och upplevt otroligt mycket!