SEATTLE DAG 3-4

Halloj! Efter att Moana åkte till flygplatsen på fredagskvällen blev jag ensam kvar i Seattle. Det blev en lugn kväll för min del och helt ärligt blev det två lugna dagar också. Jag hade sett och gjort allt jag ville se/göra i Seattle med Moana, så jag strosade mest omkring. Det regnade båda dagarna, förutom på lördagseftermiddagen och en stund på kvällen, och även solen tittade fram då. Så jag såg solnedgången vid vattnet och det var riktigt mysigt! Jag var även tillbaka till Space Needle för att ta några bilder utan regn, haha. 
(null)

(null)

(null)

(null)

På söndagen spöregnade det hela förmiddagen, så jag stannade kvar inomhus. Mitt på dagen hade regnet lugnat sig lite, men jag gick till marknaden som mestadels var inomhus och strosade omkring där för typ femte gången, haha. Jag köpte olika snacks att äta på och det fick bli min lunch. 
(null)

På eftermiddagen hade regnet lugnat sig ännu mer så jag passade på att gå till ett museum som vår guide på Seattle Underground-turen hade tipsat om. Jag fattade det som att det var en del av en national park, för det var med i namnet, men helt ärligt vet jag inte riktigt... Det var iallafall ett museum om Klondike Gold Rush som handlade om att människor åkte till Kanada och Alaska för att leta guld i en specifik sjö, då någon hade hittat guld där, och den hårda/svåra resan dit. Det var ganska intressant faktiskt! 
(null)

(null)

Efteråt gick jag ut på gatan och hörde ett väldans liv, och det visade sig att det var amerikansk fotboll på g på en arena några gator ifrån där jag var. Jag gick lite närmare innan jag gick tillbaka till hostellet. Jag packade i ordning mina saker och förberedde för morgondagen, då jag skulle åka till flygplatsen på morgonen.
(null)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0