WILMINGTON, NC

Hej hej hallå! Imorse åkte vi iväg runt 8:20 mot Wilmington, North Carolina. Resan gick bra och drygt 4,5 h senare var vi framme! Denna stad ville jag åka till på grund av serien One Tree Hill, då de filmade där och det fanns massor av olika platser från serien att besöka!

Vi började med att besöka The Rivercourt, där det i serien var en basketplan men den finns inte kvar. Dock finns utsikten kvar och massor av små meddelanden på bänkar osv från fans. Det var riktigt härligt, jag kände mig så lyckligt haha.
(null)

Vi var även till bron som finns med i början av varje avsnitt till introt, den när Lucas går över bron med sin basketboll. Även där var det massor av olika små meddelanden som hade med serien att göra!

Sedan var vi förbi husen där Haley, Peyton, Lucas och Brooke bodde. Det är så sjukt att man känner igen sig, haha. Jag tog några snabba bilder eftersom det faktiskt bor människor i husen. Sista stoppet med bilen blev en byggnad som var till klubben TRIC, där det såklart även fanns massvis av meddelanden skrivna.

Vi åkte sedan downtown och parkerade bilen för att titta på de två sista OTH-ställena, bänken där Haley och Nathan hade sin första inofficiella dejt och Karen’s Café (som dock är en vanlig butik nu). Vi gick också förbi en fin mural som vi tog kort vid. Det var även en stor marknad genom staden så vi köpte lemonade och funnel cake, mums!
(null)

Efter några timmar i Wilmington började vi bege oss till Sunset Beach, drygt en timme ifrån. Men tyvärr var det en molnig dag idag och det blev ingen solnedgång för vår del, men det var härligt att vara på den stora stranden och bara strosa en stund. Vi åkte sedan vidare och stannade till vid gränsen mellan North och South Carolina, för att ta bilder såklart! Därefter blev det middag och just nu sitter vi i bilen på väg till Charleston, South Carolina. AJ kör bilen så jag kan passa på att vara på telefonen en stund här i baksätet!