RÖSTSTYRNING

Hej hej! Imorse åkte jag och Mattias till Stockholm för att delta i ett användartest för röststyrning, så som när man pratar till Google Home, Siri, Alexa osv. De håller på att utveckla ett sånt röststyrningsprogram i Kina. 

Jag fick gå in i ett rum där två personer var och jag fick uppdrag av dem att upprepa "Hej Celia" och "Hi Celia" drygt 50 gånger vardera och upprepa detta ett par gånger. Sedan fick jag läsa upp en massa random meningar på svenska och engelska, en halvtimme vardera. Jag pratade in i två stora mikrofoner och allt spelades in och sparades ner. Efter att ha pratat konstant i nästan två timmar var testet över. Det var en kul upplevelse men också härligt att få 600 kr i valfritt presentkort för det, haha! Jag och Mattias var klara samtidigt och vi tog sedan bussen hem igen, efter en lunch på McDonalds. 
(null)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0