BILSTRUL OCH OS-FINAL

Halloj! Vår fredag började lite jobbigt med bilstrul... Vi hade tänkt åka och handla bröd på ett bageri i närheten, men när jag startade upp bilen och skulle backa ut från parkeringen fick jag motorstopp/bilen la helt plösligt av, och sedan gick den inte att starta igen... Vi försökte några gånger men den ville inte starta. Radion funkade och allting lyste men bilen vägrade starta. En granne kom förbi då han var ute och hörde det hela och han hämtade en annan granne som kom med startkablar, men när vi öppnade upp motorhuven så sa männen att batteriet såg bra ut och att de inte trodde det skulle funka att starta bilen med startkablar. Ena mannens fru kom också ut och hon gav oss ett nummer till en mekaniker nere i samhället (ca 1 km bort) så Johanna ringde honom. Han sa att vi skulle vänta några timmar och prova att starta den igen samtidigt som vi satte gasen i botten, han trodde att bilen kanske hade blivit sur. Han hade inte tid att komma på förmiddagen, men skulle det inte funka att starta den så om några timmar så skulle vi ringa tillbaka. Så det blev bara att vänta då, vi gick till stranden och hängde där.
 
Sedan gick vi hem och provade vad mekanikern hade sagt, och det funkade och bilen startade igen! Vi åkte iväg och tog en tur för att se hur den körde och det var helt som vanligt... Så jag vet inte jag, vi får se vad som händer framöver haha. Vi körde kanske 30-40 minuter och stannade sedan på bageriet för att köpa med räkmackor hem och titta på OS-finalen i fotboll! Eller, Johanna tittade i början medan hon åt men sedan gick hon tillbaka till stranden, haha. Jag tittade på finalen själv, men Johanna kom tillbaka till sista halvleken av förlängningen och såg straffarna. Tyvärr gick det inte hela vägen för Sverige, även om de var såååå förtjänta av ett guld!
(null)

Jag hade tagit ett par öl och några glas vin under matchens gång, då jag var så nervös hahaha. Så Johanna fick dricka ikapp lite, sedan gick vi ner till samhället och åt en sen middag på en restaurang där. Mycket gott var det, speciellt vitlöksbrödet. Muuums!
(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0