SKOGSÄVENTYR

Hej hej hallå! 
I fredags efter jobbet åkte jag hem till familjen. Blev bjuden på bubbel direkt av mamma, haha! Vi tittade på Friends reunion show och hade en mysig kväll. 

På lördagen var det dags för helgens höjdpunkt! Familjen och grannar/familjevänner tog oss ut på en liten vandring. Vi gick till något som kallades för Skitsjöarna. När vi väl kom fram en timme senare så visade det sig att det hade växt igen och det enda vi såg var vass, haha. Men vi satte oss ner och hade picknick innan vi började vandra hemåt igen. 
(null)

(null)

(null)

Vi tog en annan väg tillbaka, den var lite blötare men det gick bra. Sista biten var en liiiten, väldigt blöt och lerig, stig rakt genom skogen. Jag, Anneli och Adolf tappade bort oss från övriga gruppen och vi tappade även bort oss från stigen hahah... Vi försökte kringgå den blöta och leriga stigen men kom istället vilse. Jag tog upp GPS och vi skulle gå rak framåt och sedan svänga höger. Men vi fick syn på ett hus och hörde människor vilket betydde att vi iallafall hade hittar ut från skogen hahah. Så vi gick dit och hamnade vid ett hus jag aldrig sett förut, men vi kom därifrån ut på landsvägen och kunde gå på den hemåt! Trötta och törstiga stannade vi till en stund hemma hos Elin & Adolf som bor på väg till mina föräldrar, för att ta ett glas och orka gå resterande 500 meter haha. Så det blev en långpromenad på över en mil den dagen! Vi alla grillade sedan hemma hos familjen och hade en trevlig kväll. :) 
(null)

(null)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0