TOULOUSE

Hej hej! Jag åkte iväg på semester och kom fram till Toulouse på kvällen efter en mellanlandning på flygplatsen i Amsterdam. Resan gick bra och smidigt! Väl på plats checkade jag in på hotellet som jag bokat dagen innan haha. Hotellet låg mitt i stan så det var skönt! Det var ett litet rum men perfekt för nån som reser själv. Första kvällen strosade jag omkring i stan ett tag och handlade sedan en sen liten middag på mataffären, det blev lite smått och gott då. Det var otroligt varmt, runt 35 grader på kvällen! Jag var ganska trött efter en lång resdag så det blev en relativt tidig kväll för mig.
(null)

Lördagen vaknade jag upp och tog mig iväg för att upptäcka staden ännu mer. Det är Frankrikes fjärde största stad, men den kändes väldigt liten och jag såg hela innerstan den dagen, haha. Men det var otroligt fint över allt, så många fina byggnader och mysiga gator! Det var ju dock väldigt varmt, runt 40 grader, så det blev faktiskt en liten siesta på eftermiddagen för mig på hotellet med AC, haha. Efter ett par timmar gick jag ut igen och gick till en park i närheten, det var mysigt!

Söndagen var det dags för resa igen, klockan 12 gick bussen till Barcelona. Jag gick till busstationen, köpte med mig frukost och fikabröd till bussresan. Det tog ca 6 h (inklusive ett par stopp) och sedan anlände bussen i Barcelona! Jag tog en taxi och checkade in på hotellet och tittade på fotbollsmatch när Sverige spelade, haha. Sedan gick jag ut för att strosa lite i området vid hotellet samt äta en sen middag. Därefter gick jag tillbaka till hotellet och inväntade att Fredrik skulle komma, han kom dit runt midnatt har jag för mig. Han flög från Arlanda ner till Barcelona och mötte mig där för 5 dagars semester!